April 07, 2015

Be yourself as YOU ARE.

“I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.” 
― Marilyn Monroe

Benar aku bukan yang terbaik dari yang terpilih.  Tapi aku berusaha untuk jadi yang paling baik.  Adakalanya ego bukan sesuatu yang baik dan aku tak boleh nafikan ianya bukan yang paling buruk. Ego timbulkan keyakinan, ego bangkitkan semangat & ego jadikan lebih tenang.  Aku tak berniat jadi yang kejam dalam sesuatu perhubungan.Sebagai wanita, apa yang aku ada hanya maruah dan kekuatan. Agar aku dapat memimpin harta (anak-anak) ke arah yang lebih baik.  Sebagai seorang isteri-- kekuatan isteri sendiri diperlukan untuk kebangkitan suami.  Sebagai seorang sahabat--tiada apa yang diperlukan untuk keseronokan hidupan dan perkongsian.  Apa guna sebagai sahabat namun aku tak mampu untuk melahirkan kebahagiaan dalam hati sahabatnya.  Apa guna sahabat, kalau aku hanya timbul disaat satu pihak memerlukan.  & apa gunanya sahabat kalau aku tak mampu berada disisi disaat susah dan senang.Ada masanya ingin saja dicampak jauh sahaja ego dan kembali kepada semua rasa perasaan ini. Lahirkan semuanya tanpa ada perselindungan lagi.  Luahkan saja dengan limpahan airmata.  Bukakan saja seluas rasa pekung dihati --Namun :Benarkah semuanya akan baik? tanpa ada kekecewaan dan kesedihan?  Benarkah akan hilang semua rasa perit itu? Tidak mungkin atau hanya impian?Atau aku perlu berbalik kepada keegoaan agar---Dapat diselindungkan apa yang mengecewakan orang lain?Mampu mengembirakan suasana?Adakah ianya membantu rasa selamat orang lain?Adakah ianya dapat berikan sedikit kekuatan kepada orang tersayang?Kesimpulan yang ada :  Jadi diri sendiri. Jadilah apa yang kita mahukan. Jadilah yang terbaik kepada yang tersayang. Jadilah apa yang kita harapkan.  Tak perlu diselindungkan apa yang kita rasa ianya perlu.  Demi kebaikan. Demi semua. 

No comments: