February 25, 2013

Dimana akal kau, lelaki?


Terfikir kenapa yang cukup kakitangan, kejadian yg Allah berikan pada kita tidak digunakan sebaiknya?
Pelik bila, lelaki yg penuh dgn tanggungjawab sepatutnya bertungkuslumus dan usaha ,mencari rezeki hanya pegang cawan duduk dikerusiempuk tunggu si isteri pulang ,me,mbawa peluh didahi.


Dayus! Itu yg akan aku jawab.



Dimana kepala otak yg tidak pintar diletakkan? 
Dimana kuasa kekuatan yg dimiliki?
Dimana pelindungan yg Allah dah amanahkan utk diberikan terhadap kaum wanita?
Bodoh.

Kalau hanya simpan utk kesenangan dgn wang ringgit yg diminta dgn tak rela dr isteri.
It dah tahap melampau.

Kenapa ada suami seperti itu?

Bukan kejadian ini berlaku pd aku. Tapi mata aku melihat.
Dan aku berharap sgt penglihatan aku dibutakan sementara waktu.
Dr aku terus melihat kekejaman jiwa ini.



Astaga.


No comments: