December 16, 2012

Kisah 150 Juta



Banyak boleh cite dalam lirik.
Mana yg bijak mentelaah mmg akan fhm lagu itu mengenai apa.
Tapi mana yg menyanyi ikut suka, mmg hancurlah. 

Aku suka lirik yg kak fynn jamal buat. She's unique. Not different but not same w/others.
Lirik dia pn unik, aku suka dengar.
Teringin nak kasi lirik yg aku simpan kt ainan tasneem dan najwa latiff.
Memang aku suka menulis, melakar dan melirik. Org kata orang yang suka membaca dan menulis neh,
pelik dan suka berangan. Itu memang aku. Encik besar pun tau itu aku.

Mungkin aku tak pandai berkarya bahasa bunga² mcm dlm novel cinta.
Mungkin aku tak pandai berkira² mcm pakar matematik dan sains.
Mungkin aku tak pandai berjiwang kata macam doktor cinta.
Tapi apa yg aku tahu ;

aku suka pegang pen dan kertas untuk bertenang
aku akan berdiam tika angin tak menentu
bila keseorang-an, lagu pengubat rindu
menulis dan membaca habit sebenarnya.
Itu aku. Memang aku.

Encik besar bersama dgn aku, bukan dgn aku sahaja.
tapi dgn dunia aku, cita aku dan cinta aku.
Tapi bila aku dgn encik besar. Dunia aku cukup sempurna tak perlu ;
bahasa cinta berbunga,
kertas berjela²,
bunga bertan²,
serta baju berjenama. 

Dia dgn aku mmg jodoh yg diberikan Allah. Dia terima aku pn dah cukup dgn syarat.
Syarat yg Tok kadi suruh baca time akad nikah dulu. :)
Janji dia depan beratus org, janji dia depan ayah, janji dia dgn Allah.
Jadi janji aku untuk terus menjadi isteri dia dan ibu pada zuriatnya. 



No comments: