June 07, 2012

Kematian

Noon everyone,

Dah lama tak mencoret di blog kesayangan neh.
Sebenarnya hati terpanggil untuk mencoret kerana hati terasa seperti jauh dan dekat dengan kematian.
Aku tak takut mati, tapi aku takut aku tak sempat.
Takut tak sempat untuk perbanyakkan amal.
Takut tak sempat untuk persiapkan diri.
Takut tak sempat memohon maaf.

Sepanjangan hampir setahun aku bergelar ibu,
dah 4 berita kematian singgah ditelinga aku.

1. Seorang rakan pejabat yang meninggal semasa dalam perjalanan ke Langkawi.
2. Seorang gadis yang ada dalam frenlist aku di Twitter. Yasmin J Hunwick aka Yasmin Johan.

Siapa mereka dihati aku? myb bukan sesiapa tp pada aku mereka seorang yang pada aku terlalu awal untuk pegi. Mengapa? kerana aku tak sempat mengenali mereka. Sedihnya hati.
Pengajaran utk diri aku sendiri adalah :

"Sayangi dan kenalilah insan yang tidak penting, kerana mungkin satu hari nanti merekalah yang paling kita kesali pemergiaannya"


No comments: